Specifieke kwaliteit ARTANT |
Praktijksituaties als vertrekpunt
Specifiek voor de aanpak van Artant van trainingen is een dialoog op gang te brengen met theatrale middelen.
Door situatie weer te geven weten de deelnemers meteen waar het over gaat. De spelers en het publiek zijn ook de mensen uit de praktijk, dus deskundig. De theatrale setting en uitbeelding schept meteen de ruimte voor interpreatie en reflectie. Om het bijzondere van het vanzelfsprekende te zien en de verschillende interpretaties en ontwikkelingen die mogelijk zijn.
In zijn aard is deze benadering maatwerk, die afhankelijk van doel en gewenst resultaat uitgebouwd kan worden.
Startpunt
Empowerment in de vorm van individuele presentatietraining voor grondhouding van deelnemers. Realiseren en uitdragen van eigenheid middels sterk ontwikkelde en leerpunten. Feedback en en tips. Tijd: minimaal 1 dagdeel.
Behandelingsvorm
Het uitspelen van praktijksituaties als vertrekpunt van interactieve dialoog over diverse lagen van waarnemen, interpreteren en oplossingsstrategieën.
De lagen kunnen betreffen die van bedrijfsstrategie, organisatie van de productie, ervaringen van de werkvloer, persoonlijk beleven, culturele kaders die een rol spelen, denk aan bedrijfscultuur, beroepscultuur of verschillende nationaliteiten. Deelnemers treden beurtelings op als spelers en publiek. Als speler bereiden zij de speelscenes voor waar bij de inbrenger van de situatie de regie voert en als publiek bespreking zij de verschillene interpretaties van het incident, eventueel met behulp van observatieopdrachten, en mogelijke varianten van oplossing en/of gewenste ontwikkelingen, die in spel verder onderzocht kunnen worden. Het aantal scenes is afhankelijk van het aantal groepjes waarin het wordt voorbereid, maar minimaal twee in verband met het optreden als maker en publiek. Tijd: minimaal 2 dagdelen
Mogelijk extra: theatrale werkvormen
Ruimtelijke werkvormen met beweging en/of verschillende vormen van spelend vertellen met visualisering en metaforen.
Door middel van visuele associaties, interpretatie daarvan, visualiseren van begrippen (een soort sociaal-agogisch pictionary), tableau vivant en standbeeldtheater kunnen visies worden gedramatiseerd. Muziek en zingen kunnen worden toegevoegd ter versterking van het proces of een eventuele eindpresentatie.
Voor nadere informatie of offerte, mail
|
|
|
|
|
2010 |
|
|
|
|
Helpdesk |
Amsterdam |
Steunmannen Bos en Lommer |
Huiselijk geweld |
|
Welsaen |
Zaanstad |
Allochtone mannen |
voorlichting |
|
2009 |
|
|
|
|
Vluchtelingen werk Zaanstreek Waterland |
Zaanstad |
Professionals |
Teambuilding |
|
Welsaen |
Zaanstad |
Allochtone doelgroep, Intermediars |
Huiselijk geweld |
|
2008 |
|
|
|
|
Vluchtelingen werk Zaanstreek Waterland |
Zaanstad |
Professionals |
Teambuilding |
|
Welsaen |
Zaanstad |
Allochtone doelgroep, Interme iars |
Huiselijk geweld |
|
2006 |
|
|
|
|
Primo Odyssee |
Purmerend |
Intermediairen |
Presentatie |
|
2005 |
|
|
|
|
HVC |
Nieuw Vennep |
Havo 3 |
Presentatie |
|
Primo Odyssee |
Purmerend |
Intermediairen |
Presentatie |
|
CSB |
Amsterdam |
VWO,Havo, Mavo, VMBO-T 3-6 |
Presentatie |
|
HVC |
Nieuw Vennep |
HAVO-VWO 2-6 |
Presentatie |
|
Welschap Heemskerk/ Primo |
Heemskerk |
Turkse meiden |
Presentatie |
|
2004 |
|
|
|
|
HVC |
Nieuw Vennep |
Havo 3 |
Presentatie |
|
CSB |
Amsterdam |
VWO,Havo, Mavo, VMBO-T 2-6 |
Presentatie |
|
Lebnt Edam |
Edam |
Marokkaanse meiden |
Presentatie |
|
PRIMO/Bureau Nora |
Purmerend |
Intermediairen |
Presentatie |
|
|
|
|
|
|
2003 |
|
|
|
|
CSB |
Amsterdam |
Havo 4 |
Presentatie |
|
HVC |
Nieuw Vennep |
Havo 3 |
Presentatie |
|
CSB |
Amsterdam |
VWO,Havo, Mavo, VMBO-T 2-6 |
Presentatie |
|
IMCO |
Purmerend |
Intermediairen |
Presentatie |
|
|
|
|
|
|
2002 |
|
|
|
|
Stichting Kinderopvang /TOI |
Hoorn |
locatiemanagers |
Diversiteit |
|
Christ Scholengem Buitenveldert |
Amsterdam |
VMBO/MAVO |
presentatie |
|
Herbert Visscher College |
Nw-Vennep |
HAVO 4 +VWO 5 |
presentatie |
|
Herbert Visscher College |
|
HAVO 3 |
presentatie |
|
|
|
|
|
|
2001 |
|
|
|
|
Vrouwenhuis |
Amsterdam |
ZMVrouwen |
Diversiteit |
|
Forum, |
Utrecht |
Jongeren |
Diversiteit |
|
|
|
|
|
|
2000 |
|
|
|
|
Vrouwenvakschool |
Zaanstad |
Docenten |
Diversiteit |
|
Vereniging ZKM |
Soest |
kaderleden |
Diversiteit |
|
Federatie Opvang, Utrecht |
Urecht |
ZMVrouwen en beleiudsmedewerkers |
Diversiteit |
|
|
|
|
|
|
1999 |
|
|
|
|
Welsaen, Kennisfestival |
Zaanstad |
Managementteam |
Diversiteit |
|
Welsaen, |
Zaanstad |
opbouwwerk |
Nieuwe Buren |
|
St Welschap |
Heemskerk |
personeel |
Diversiteit |
|
|
|
|
|
|
1998 |
|
|
|
|
Jongerencentrum Electra\ |
Sliedrecht |
Jongeren |
Diversiteit |
|
Buurthuis Cascade |
Amsterdam |
Jongeren |
Diversiteit |
|
Vluchtelingenwerk |
Amsterdam |
personeel |
Diversiteit |
|
Hogeschool De Horst |
Driebergen |
Personeel en staf |
Antiracisme |
|
IMCO Nieuwe Buren |
|
Regionaal opbouwwerk |
Nieuwe Buren |
|
Meander, |
Gouda |
ZMVrouwen en regionaal opbouwwerk |
Arbeidsintegratie en Diversiteit |
|
Vluchtelingenwerk |
Rotterdam |
personeel |
Diversiteit |
|
|
1997 |
|
|
|
|
St Welzijnswerk SWH (Welschap) |
Heemskerk |
managementteam |
Diversiteit |
|
Idem |
|
vrijwilligers |
Kleurrijk Buurthuis |
|
|
|
|
|
|
1996 |
|
|
|
|
St Welzijnswerk SWH (Welschap) |
Heemskerk |
middenkader |
diversiteit |
|
ISIS Instituut Transculturele Ontwikkeling |
Utrecht |
WEP trainingen Allochtone stagiaires |
Arbeidsintegratie en Diversiteit |
|
Bruna/Isis |
Utrecht |
Managers in Opleiding |
Kleurrijk Personeelsbeleid |
|
St Welzijnswerk |
Amersfoort |
Wijkstichtingen |
Diversiteit |
|
1995 |
|
|
|
|
BVO Buitenlands Vrouwencentrum |
Zaandam |
ZMVrouwen |
presentatie |
|
KMAN |
Amsterdam |
vrijwilligers |
presentatie |
|
Ulenhofcollege |
Doetinchem |
Brugklassen |
presentatie |
|
Montessori Lyceum, |
Amsterdam |
VWO |
presentatie |
|
1994 |
|
|
|
|
NIVON |
Utrecht |
kaderleden |
Diversiteit en beeldvorming |
|
Humanistisch Verbond |
Haarlem |
kaderleden |
Diversiteit en beeldvorming |
|
1993 |
|
|
|
|
Hogeschool De Horst |
Driebergen |
Staf sectie Multi-Etnisch Welzijnswerk |
Diversiteit en drama |
|
Idem |
|
Opbouwwerk 3e jaar PT |
Competenties Diversiteit |
|
1992 |
|
|
|
|
Ulenhof College |
|
Brugklassen |
presentatie |
|
Christelijk Lyceum Delft |
|
Brugklassen |
presentatie |
TRAININGEN | ||
ARTANT Trainingen | ||